A korábbiaknál jóval nagyobb hangsúlyt kell, hogy kapjon a vásárlási élmény. Ez egy hagyományos bolt esetében talán egyszerűbb művelet. De a webshopos kereskedelem esetében sem lehetetlen kicsit magasabbra tenni a lécet.

 

Persze nem konkrétan a vásárlás műveletére kell itt gondolni, sokkal inkább a kicsomagolásra. A webáruházak kezdenek ugyanis rádöbbenni arra, hogy az elégedettség és az élmény szempontjából is van jelentősége annak, milyen csomagot tesz le elénk a futár.

 

Egy agyongyötört, itt-ott kiszakadt csomag nem éppen bizalomépítő. Még akkor se, ha a kért terméket kifogástalan minőségben kaptuk meg. Azért, hogy az ilyen negatív vagy semleges tapasztalatokat pozitív élményekké formáljunk, törekedjünk arra, hogy a csomagolás ne egy “kötelező” valami legyen. Ügyeljünk arra, hogy a címkék egységesek legyenek, tükrözzék a vállalkozásunk értékeit. Ne az legyen az első benyomás, hogy ez a cég elég amatőr módon működhet - a kapott csomag ugyanis tükrözheti ezt is.

 

A doboz vagy a boríték se egy újra felhasznált kellék legyen - sokszor fordul ez elő kis cégeknél. Ne sajnáljuk a pénzt eaz új, direkt postázásra való dobozra. Ezen már tényleg nem múlhat a pozitív benyomás. De talán az még fontosabb, hogy egy, kifejezetten a postázáshoz szánt doboz sokkal jobban bírja a szállításból eredő nyomódásokat, súrlódásokat.

 

Annál rosszabb ugyanis nincs, ha egy üres vagy nem teljes terméket tartalmazó, kiszakadt doboz érkezik meg a vásárlóhoz. Szóval lehetőleg úgy csomagoljunk, hogy a kiszállítás után se kelljen szégyenkezni. Vegyünk strapabíró csomagolást, direkt postázáshoz való címkéket, és csomagzáró ragasztószalaggal zárjuk le a dobozt.

 

 

Ugyanakkor ügyeljünk arra is, hogy mi kerül a rendelt termék mellé. Manapság alap elvárás, hogy egy “köszönöm lapot” nyomtatunk. Ráadásul olyat, ami személyre szól. Persze az a legjobb, ha ezt összekapcsoljuk egy kis marketinggel. Tehetünk a csomagba egy kupont, amit az ügyfelünk a legközelebbi vásárláskor tud felhasználni. Emellett pedig ajánlhatunk neki új termékeket is a korábbi vásárlása alapján.

 

A csomagba ne felejtsünk el védő anyagot tenni. Légbuborékos fólia vagy térkitöltő anyag mindenképp kerüljön a postázó dobozba. Plusz a számla mellé tegyünk egy olyan névjegyet is, amin egy panaszkezelő kolléga elérhetősége szerepel.

 

Ha tehát csomagot adunk fel, tegyünk meg mindent, hogy a termék biztonságban odaérjen. És emellett figyeljünk arra is, hogy élmény legyen a kicsomagolás, ne pedig bosszúság.

 


Mi, az Írókéz irodaszer webáruházban a csomagküldéshez minden eszközt igyekszünk megadni.