Látni sokszor nem is látjuk, mégis jelen van az irodában, és sok problémát okozhat, főleg az asztmásoknak és az allergiásoknak. No meg károsítja a különféle számítástechnikai eszközöket, főleg a pc-ket és a laptopokat.

Sokan nosztalgiával gondolnak az iskolai füzeteikre, különösen a spirálozottakra, amiket a középiskolában vagy a főiskolás éveik alatt használtak. Időnként még elő is veszik a féltve őrzött példányokat, mert azokban a tanulnivaló jegyzetek között meg-megbújnak barátnőknek, barátoknak írt üzenetek és különféle rajzok, esetleg más, oda nem illő feljegyzések is.

 

A téli, tél végi időszakban különösen fontos, hogy tiszta legyen az iroda levegője. Hiszen ilyenkor az átlagnál több a megfázás, zárt térben könnyen terjednek az influenza vírusok és a náthát, torokfájást is pillanatok alatt elkaphatjuk ilyenkor. Sokan rendszeres szellőztetéssel védekeznek ez ellen, de vajon ez elegendő-e?

 

A nyomtató gyártóknak az üzlet egyértelműen a toner és a patron értékesítésében van. A nyomtatók ezért kaphatók viszonylag alacsony áron, és ezért kerülnek olyan sokba a kellékanyagok.

 

Ön a zöld vagy a fekete teát részesíti előnyben? Vagy inkább gyümölcsteákat fogyaszt? Tisztázzuk az elején: bármelyiket is szereti, jót tesz velük az egészségének. Különösen akkor, ha nem kutyafuttában hörpinti be a napi adagját, hanem szertartásosan, ahogy az a keleti országokban szokás. Hideg téli napokon különösen is ajánlott a teázás. Akár az irodában is.

 

Most akkor hogyan kell ülni az irodában, hogy ne fájduljon meg a hátunk és ne fáradjunk el idő előtt az ülőmunkában? Mutatjuk, hogyan tudtuk mi, és más szerint hogyan kell.

 

Hozzáértők – és a munkavédelmi szabályok – szerint az irodai munkahelyeket úgy kell kialakítani, hogy egy dolgozóra minimálisan hat négyzetméter jusson. Az úgynevezett egyterű irodákban további előírás, hogy a munkavállalók közötti távolság legalább három méter legyen. Önnek mekkora helye van az irodában?

 

A laminálásról valószínűleg mindenki hallott már, viszont azt viszonylag kevesen gondolják át, hogy milyen sok terület létezik, ahol hasznát is vehetjük ennek a technikának.

 

Nagyon úgy tűnik, hogy egyelőre nem érnek célt azok a törekvések, amik az irodai papírfelhasználás csökkentését célozzák meg. A Gartner adatai szerint ugyanis éves szinten átlagosan 25 százalékkal nő a vállalatoknál keletkező papír alapú dokumentumok mennyisége. De vajon miért van ez így? Erre a Kyocera ad választ a blogjában.

 

Szeretne Ön is zöld irodában dolgozni? Egyáltalán: mit is jelent az, hogy zöld iroda? Mitől zöldebb az egyik iroda, mint a másik? Hát nem attól, hogy több benne a zöld növény, bár ez is lehet az egyik fokmérő. Nehéz megválaszolni a kérdéseket, hiszen magát a fogalmat, mármint a zöld iroda fogalmát se könnyű egyértelműen meghatározni. Próbálkozások persze vannak.