A leggyakrabban használt irodaszer valószínűleg a toll. Nem véletlen, hiszen szinte minden munkaterületre találni alkalmasat belőlük. Van, hogy rollertollra, esetleg golyóstollra van szükségünk, máskor viszont a zseléstollnak vagy a filctollnak vesszük igazán hasznát. De vajon tudjuk-e, melyik írószernek milyen tulajdonságai vannak, mikor használhatjuk igazán hatékonyan azokat?

 

Miközben egyre inkább elterjed az úgynevezett felhőbe történő adatmentés és tárolás, egyáltalán nem látszik „megtörni” a merevlemezek piaca, hiszen a gyártók folyamatosan jelennek meg a nagyobbnál is nagyobb kapacitással rendelkező háttértárolókkal. És nem csak a „beltartalomra”, azaz a kapacitás bővítésére helyeznek nagy hangsúlyt, hanem a küllemre is: a kínálatban egyre több a rendkívül igényesen kialakított, többségében színes, igazán dizájnosnak mondható hardverelem. A legújabb fejlesztések egy tekintélyes része kifejezetten a notbookok és a tabletek „tartozékaként” funkcionál, ennélfogva – a minél nagyobb kapacitás és a biztonságos tárolás mellett – itt is a kis méret és a mobil alkalmazás a fő szempont.

 

Sokszor érintettük már az irodaszerekkel kapcsolatos tudnivalók, érdekességek taglalásakor, hogy a jövő a hordozható eszközökben rejlik. És nem csak a civil életben, hanem a munkahelyen is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak ezek a készülékek. Van, hogy mobilról nyomtatunk, a megbeszélésen pedig tabletbe írjuk a jegyzetet. Sőt, az is előfordul, hogy egy megbeszélést is ezek segítségével, mondjuk Skype-on keresztül bonyolítunk le. Ha Ön is gyakran használja ezeket a hordozható eszközöket, bizonyára tudja, hogy fontos vigyázni rájuk, és azt is, hogy a hordozható eszközök is részét képezik a megjelenésnek. Ezért nem mindegy, milyet választunk. Ha tehát a dizájn és a praktikum is számít Önnek, nézze meg, milyen új “ruhát” kínál  a Leitz az iPhone és az iPad készülékekhez.

 

Tudta, hogy az irodá(k)ba is kötelező mentődobozt rendszeresíteni? Sőt ahol tízen dolgoznak, oda nem is elég egyet, hanem legalább kettőt. És a vonatkozó rendelet szerint minden további ötven dolgozó után újabb elsősegélynyújtó ládát kell beszerezni. Ráadásul a lejárati idő is számít, így szinte magától értetődő, hogy folyamatosan érdemes figyelni a mentődobozok meglétére és azok lejárati idejére. Kisebb baleset bármikor bárkivel előfordulhat, s ha valóban fel akarunk készülni az ilyen váratlan helyzetekre, akkor van még néhány tippünk a hatékony munka- és egészségvédelemre.

 

Úgy tűnik, még nem járt le a jegyzetfüzetek és a kézírás ideje. Csupán átalakul a használatuk. Az Evernote úttörő ezen a téren, mármint a jegyzetkészítés digitális formáját illetően. Ezért nem is meglepő: a nagy jegyzetfüzet és írószergyártókkal közösen meg is teremtették annak a módját, hogy összekapcsolható legyen a kézzel írt jegyzet és az egyre inkább digitalizálódó életmód.

 

Valljuk be: ritkán jut eszünkbe, hogy hosszabb távra gondolkodjunk, amikor hirtelen venni kell az irodába valami „filléres” író- vagy irodaszert, mert kifogyott az utolsó darab is. Ilyenkor inkább a gyors vásárlás mellett döntünk, mintsem végiggondolnánk, hogy hosszabb távon mennyit spórolhatnánk azzal, ha nem darabonként, hanem párban, esetleg csomagban vennénk meg a szükséges kellékeket.

Nézzünk néhány példát!

 

Az irodai nyomtatás mára óriási mértékben megváltozott. A nagy gyártó cégek ugyanis arra törekszenek, hogy a multifunkciós készülékeiket az irodai munka középpontjába helyezzék. Ehhez pedig olyan funkciókkal ruházzák fel azokat, amik valóban megkönnyítik és hatékonyabbá teszik a mindennapi feladatok elvégzését. Komoly szerepet kapnak a mobil lehetőségek, a termelékenységet javító megoldások és a költségcsökkentést, az anyagi oldalról is gazdaságos működést segítő funkciók is.

 

Szokott bosszankodni, ha nehezen találja meg az irodaházban a keresett személy szobájába vezető ajtót? Vagy ha annyira elmosódott a mellékhelyiség ajtajára kitett jelzés, hogy nem lehet eldönteni, a női vagy a férfi mosdó van-e az ajtó mögött? Látszólag apróságnak tűnő dolgokon múlik, hogy könnyen tájékozódunk, avagy azt érezzük, szinte elveszünk a folyosókon. És tényleg apróság, pár ezer forinton múlik, ennyibe kerülnek a tájékoztató táblák.

 

Több olyan irodaszer létezik, amik a napi feladatok ellátásához nélkülözhetetlenek, amik nélkül nem megy az irodai munka. Sokan mégsem automatizálják a beszerzését. Pedig könnyedén kiszámolható, hogy átlagosan mennyi fogy belőlük. Ha pedig ez megvan, akkor már csak egy lépés a rendelés leegyszerűsítése. Mutatjuk, mit célszerű tenni, ha időt és pénzt is spórolnánk.

 

És azt tudta, hogy ha folyamatosan nyomtat, kevesebbe kerül a nyomtatás, mintha ki-bekapcsolgatná a nyomtatót és így nyomtatna? De akkor sem sokkal jobb a helyzet, ha egész nap bekapcsolva hagyjuk a nyomtatót, és a nyomtatások között szüneteket tartunk. Egyértelműen akkor a leggazdaságosabb a nyomtatás, ha egyszerre nyomtatunk ki minden, az adott napra vagy hétre tervezett dokumentumot.