Zavarja Önt is a táblaerdő? Mármint a közlekedésben, amikor a KRESZ- és a legkülönfélébb információs táblák tömkelege „jön szembe” az emberrel, és hirtelenjében azt se tudja, melyikre legyen figyelmes. Nos, valahogy így érezheti magát az is, aki a webáruházak vizuál táblái között nézelődik. Tegyünk rendet!

 

Ön is kávéval kezdi a munkát az irodában? Vagy a tea a kedvence? Akármelyikre is „esküszik”, nyilván rosszul érzi magát, ha kedvenc itala nélkül kell hozzákezdenie a napi teendőkhöz, mert kifogyott a konyhában a kávé vagy elromlott a vízmelegítő. Próbáljon meg előre gondolkodni, hogy ez ne forduljon elő.

 

Egy felelősen “gondolkodó” vállalatnál egy kiürült nyomtató toner és festékpatron nem kerül egyből a szemetesbe. Vagy környezetbarát módon továbbadják a forgalmazó cégnek vagy olyan vállalathoz juttatják el, ahol toner újragyártással foglalkoznak. Ez utóbbi megoldás egy környezetbarátabb lépes, hiszen újrahasznosításról van szó. Ennél már csak az felelősebb megoldás, ha a vállalat maga is újragyártott tonert vagy festékpatront használ.

 

Mire ügyeljünk, ha webáruház üzemeltetőjeként futárral, postán küldenénk a csomagot a vásárlóinknak. Az alapvető tudnivalók mellett megmutatjuk azt is, hogy milyen eszközökre lesz szükségünk.

 

Léteznek irodaszerek, amiket szívesen használunk otthon is. De nem mindig mi vásároljuk meg ezeket, előfordul, hogy a munkahelyről visszük haza. Persze nem mindig vándorol tudatosan a dolgozókhoz az irodaszer, sokszor teljesen véletlenül maradnak náluk - például a tollak. De milyen irodaszereket “szeretünk” még hazavinni a munkahelyről?

 

Nézzük meg, mire kell figyelni az otthoni iroda a berendezésekor! Először is arra, hogy ne keverjük a munkát és a magánéleti dolgokat. Se az irodaszereket, se a teendőket illetően. Lehetőleg hozzunk létre egy “munkasarkot”. Itt legyen minden munkaeszközünk, és fizikailag is itt dolgozzunk, amikor csak lehet. Az irodaszereket se hagyjuk szanaszét a lakásban. Sokat jelent ugyanis a produktivitásban, ha tudjuk, mit hol kell keresnünk. Mindenképpen használjunk írószer tartót.

 

Szereti a rendet az íróasztalán? A kérdésre a legtöbben a legnagyobb természetességgel válaszolják, hogy igen. Másfelől ugyanazok már eléggé elbizonytalanodnak a válaszadással, ha úgy szól a kérdés, hogy rendet tartanak-e az íróasztalukon.

A cégek jelentős része bérli az irodát, ahol a munkatársak dolgoznak, ami több szempontból is praktikus, esetenként költségkímélő megoldásnak (is) tűnik, hiszen ezzel mentesülnek a létesítményüzemeltetéssel összefüggő számos kötelezettségtől. De nem mindentől.

 

Igaz, az év vége még messze van, de már kaphatók a 2017-es naptárak. Ezért úgy gondoltuk, hogy nem árt kicsit átnézni, milyen típusú agendák szerepelnek a kínálatban. És azt, hogy mire figyeljünk, ha naptárat választunk.

 

Már az irodaszerek se olyanok, mint régen, sokkal dizájnosabbak. Ugyanis a funkcionalitás mellett már az is fontos szempont, hogy tényleg jól érezzük magunkat a környezetünkben. És ez akkor lehetséges, ha az irodaszer is dísze lesz az irodának.