Egy új tanulmányt készített az egyik legnépszerűbb irodaszer gyártó vállalat, a Leitz. Ezúttal annak jártak utána, hogy miként motiválhatók a munkavállalók az irodai berendezéssel.

 

 

Merthogy van erre lehetőség. Meglátásuk szerint ha a munkavállaló “csak” bejár dolgozni az irodába és mechanikusan végzi a munkáját, egy idő után elveszhet a cég iránti kötődése. Ez pedig végső soron a motiváció csökkenésével járhat. Viszont ha a dolgozó élvezi a munkahelyen való létet, hatékonyabb lesz a munka is. Sőt, ha még emellett arra is törekszik a vállalat, hogy az alkalmazottak azonosulni tudjanak a cég alapvető márkaértékeivel, még jobb eredmények érhetők el - fogalmaznak.

 

Ezzel egyébként sokan tisztában vannak, mégis csupán a cégek 40 százalékánál köszönnek vissza a márka színei az irodában - egy példa a sok közül. Ma már erre jobban oda kell figyelni, ahogy arra is, hogy a berendezés és az eszközök is maximálisan kiszolgálják a munkavállalók igényeit. Ugyanis a cég sikeressége leginkább az ott dolgozó emberektől függ, a kollégák hangulatát, motiváltságát, így a munkához való hozzáállásukat pedig az irodai környezet is nagyban befolyásolja - olvasható a tanulmányban.

 

 

Wolf Leonhardt, a stuttgarti ipdd design stúdió ügyvezetője szerint például egy cég termékeinek és szolgáltatásainak a minőségét valójában a márka mögött álló emberek határozzák meg, ezért az ő gondolkodásmódjukhoz, hátterükhöz és elvárásaikhoz igazítva kell biztosítanunk a munkavégzéshez szükséges feltételeket. Ha ez sikerül, akkor nő a munkatársak elköteleződése és egyben a munkavégzési hatékonysága is.

 

De mégis mire van szüksége ma egy irodai dolgozónak a motiváló munkakörnyezet tekintetében?

 

A Leitz közlése szerint az iroda berendezésének alapvető elemei a branding, a logó, a színek. De ahogy az élet más területeire, úgy a designra is igaz, hogy a lényeg a részletekben rejlik – a falak színétől kezdve a megfelelő irodai eszközökön és bútorokon át akár a kávés csészékig. Egy teljesen egységes márka pedig azt jelenti, hogy az értékeknek, a szemléletnek, a viselkedésnek, valamint a befelé, illetve kifelé történő megnyilvánulásoknak mind-mind összhangban kell lenniük egymással - olvasható.

 

 

Az összefoglaló anyagban példaként említik, hogy az is ronthat a dolgozók motiváltságán, ha például a management szint makulátlan, de másutt kaotikus a berendezés. Ez árulkodik arról, mit gondol a vállalat a munkavállalóiról – és egyben az értékeiről.

 

Ettől függetlenül - ahogy a szakértők is fogalmaznak - nem kell minden cégnek arra törekednie, hogy a Google-éhez hasonló legyen az iroda. Inkább arra célszerű koncentrálni, hogy a berendezéssel, az irodaszerekkel, az eszközökkel közvetítsék a márka értékeit. Egy vállalat igyekezzen megteremteni az ideális munkakörnyezetet a dolgozójának, hiszen a vállalati hitvallás, a kultúra leginkább az alkalmazottak munkáján keresztül válik láthatóvá az üzleti partnerek és az ügyfelek számára.

 

 

Ha Ön is fontosnak tartja, hogy az irodai dizájn is segítse a munkavállalói produktivitást, nálunk, az Írókéz irodaszer webáruházban talál megfelelő irodai eszközöket. Akár trendi Leitz termékeket is. Nézzen körül itt!