A közismert – és kissé talán már elcsépelt – mondás szerint a jó bornak is kell a cégér. Tudták ezt a régebbi korok cégtulajdonosai, tudják a jelen korban üzletet nyitó vállalkozók is. Arról azonban nem szól a fáma, hogy egyáltalán nem mindegy, milyen is az a bizonyos cégér, mennyire fejezi ki egyértelműen az üzlet jellegét, kínálatát, mennyire van összhangban a nevével.

 

 

 

Tudta Ön, hogy egy akkoriban futó pályázat nyomán melyek lettek 2002 legjobb magyarországi cégnevei? Íme: az Angolra Hangolva nyelviskola (Kincsesbánya), az IdeSüss látványpékség (Budapest), az Írókéz írószer és papírbolt (Szombathely), a Kistorkos vendéglátó szakbolt (Keszthely), a KopaszTom hajvágó szalon (Budapest), a rakpArt-galéria (Budapest), a SzemPont szemüveg szalon (Bicske) és a Telebendő éttermek, büfék (Budapest). (A pályázatra beküldött, a valóságban létező több mint 1200 névből újságírók, szakmai és anyanyelvi szakértők választották ki legötletesebb cégneveket.)

 

Hát igen: egy jól kitalált, kiválasztott cégnév önmagáért beszél, de – csakúgy, mint a „bor jósága” – a reklámot még a legkifejezőbb elnevezés se nélkülözheti. A legegyszerűbb, legolcsóbb reklámok, reklámhordozók egyike a megállító tábla.

 

Ha üzletet nyit valaki, az első dolga, hogy elkészíttesse a feliratot az épület falára, aztán kitegyen egy megállító táblát. Azt gondolhatnánk, mi sem egyszerűbb annál, mint kirakni az üzlet elé ezt az igen célszerű alkalmatosságot. No de milyet?

 

 

Készülhet a kerete mondjuk fából, esetleg fémből vagy műanyagból. Melyik legyen?

 

Mielőtt döntenénk, gondoljuk végig. A fából készült keret hamarabb tönkremegy, főleg, ha gyakran ázik. A műanyagot könnyebben eldönti a szél. A fémből készültet meg esetleg nehezen mozgatja a bolt alkalmazottja.

 

És ez még nem minden. További eldöntendő kérdés: krétával írható legyen a felülete, behelyezhető posztert akarunk-e inkább használni, avagy ragasztható anyagból készült reklámanyagot teszünk rá? Többet használjuk kültéren, vagy inkább a beltéri használatot részesítjük előnyben?

Az Írókéz webáruházában mindenféle elgondolásra talál alkalmas megállító táblát. S ha már itt tartunk, és elsősorban is az olcsó reklámlehetőségeket keressük, akkor nézzük meg ugyanott a különféle táblacsaládokat – „mindössze” 230 féle szerepel a kínálatban.

 

És pillantsunk még rá a különféle kül-, illetve beltéri fali vitrinekre is, hátha találunk közöttük olyat, amit érdemes megrendelni ugyancsak reklámok elhelyezése céljából. Mert ennél olcsóbb lehetőség úgysincs. No meg a praktikum kedvéért.

 

Egy dologra azonban érdemes még nagyon odafigyelni. Mielőtt kitesszük a cégért az üzlet falára vagy a megállító táblát a bolt elé, tanulmányozzuk alaposan az adott település önkormányzatának az üzletfeliratokra és a megállító táblákra vonatkozó rendeletét, szabályozását. Nehogy úgy járjunk, mint az a kecskeméti üzlettulajdonos, akinek a megállító tábláját begyűjtötte az erre kijelölt önkormányzati cég, mert szabálytalanul helyezte ki azt, s még tekintélyes büntetést is kilátásba helyeztek neki. Ha kíváncsi a vállalkozó történetére, kattintson ide: