Egyáltalán nem mindegy, milyen színű irodaszerek vesznek körül minket a munkahelyen. Ahogy a fal színe, úgy a mappák és a kisebb irodai eszközök alkotta összkép is jelentőséggel bír. Egyrészt sokkal jobban érezzük magunkat egy egységes színvilágú környezetben, másrészt bizonyos színek a produktivitásunkra is hatással vannak. Nem beszélve arról, hogy a Feng Shui szerint sem mindegy, hova milyen színű kiegészítő kerül az irodában.

 

Mokkafekete, tejkék, cukorfehér, eperhab, vaníliasárga, meggypiros – nem, nem valamiféle koktélra kell gondolnia, amikor ezeket a kifejezéseket hallja, hanem az éppen aktuális divatszínekre. És ne is feltétlenül a ruházati termékek, a cipők vagy a divattáskák között keresgéljen, ha a felsorolt színeket szeretné viszontlátni. Inkább az irodaszerek között kutakodjon.

Sokan elsősorban a jól ismert bútormárkákra gondolnak, ha skandináv termékekről esik szó, pedig Európa északi régiójából egyre több más jellegű árucikk is érkezik hozzánk, és általuk folyamatosan bővül a svédek és a finnek kínálata, pici részesedése. És nem csupán nálunk, hanem a világ számos országában.

 

Egészséges irodai környezetben nyugodtabban, kiegyensúlyozottabban dolgozhatunk, ezáltal produktívabbak is leszünk. Nem új keletű ez a megállapítás, és nem is igényel különösebb magyarázatot, bárki könnyen beláthatja, hogy ez valóban így is van. De mitől lesz egészséges az irodai környezet?

 

A nyomtatás minőségét nagyban befolyásolja, hogy milyen tonert vagy festékpatront használunk. De az is nagyon sokat számít, hogy mi mennyire vigyázunk a készülékünkre. Karbantartásra a nyomtatónak is szüksége van. És arra is ajánlott odafigyelni, hogy milyen papírra nyomtatjuk az anyagainkat.

 

A hagyományos jegyzetfüzetek, határidő naplók még mindig hatásosabbak a tervezés során, mint az online alkalmazások. És valamiért szívesebben is használjuk ezeket. Viszont értékelhető eredményt csak akkor várhatunk ezektől az eszközöktől, ha tudjuk is, hogyan lehet igazán hatékonyan jegyzetelni.

 

Ha azt szeretnénk, hogy igazán produktívak legyünk a munkában, nem árt tudatosan megtervezni, mi hova kerüljön az irodában. A legfontosabb talán az íróasztal elhelyezése. Ügyeljünk például arra, hogy a lehető legtöbb természetes fény essen az asztalunk munkafelületére. Ugyanakkor vigyázzunk, hogy ne tartsunk árnyékot magunknak. Legtöbbször az olyan elrendezés az optimális, amikor az ablak az asztalunk jobb vagy bal oldalán helyezkedik el.

Egy alkalommal megkérdezték a cégek vezetőit és a dolgozóit arról, hogy miért rendszerezik az iratokat tavasszal - merthogy számos vállalkozásnál hagyománya van ennek. A kérdésre a többség azt válaszolta, hogy ha nem foglalkoznak a rendszerezéssel, később egészen extrém méreteket ölthet a rendetlenség, ami oda vezethet, hogy a dokumentumok előkeresése rengeteg időt vehet el az értékes munkanapból.

 

Ahogy kezd elterjedni a mobil munkavégzés, úgy lesznek egyre népszerűbbek az olyan táskák, amikben az éppen szükséges irodaszereket is magunkkal vihetjük. Korábban konferencia mappának hívtuk ezeknek, ma viszont ennél sokkal többre hivatottak. Gyakorlatilag egy egész iroda elfér bennük. Hogy mi minden? Mutatjuk.

 

Nagyban függ a vállalat típusától, hogy milyen iratmegsemmisítőre van szükség a cégnél. Azoknál, akik nem bánnak bizalmas adatokkal, elég egy alacsonyabb biztonsági szintet képviselő eszköz, míg a titkos dokumentumok megsemmisítésére inkább a 7-es szint ajánlott. De nézzük pontosan, hogy miben különböznek az egyes biztonsági szintek!

 

Március 17-ét, Szent Patrik, Írország védőszentjének az ünnepét egyre inkább a környezettudatos gondolkodás és cselekvés napjaként tartják számon szerte Európában és a világ más tájain is. De miért éppen ehhez a naphoz kötődik a „zöldülés”?