Alap esetben egy konferencia arra hivatott, hogy ott plusz ismereteket gyűjtsünk. Viszont ha nincsenek nálunk ehhez megfelelő eszközök, előfordulhat, hogy értelmetlenül vagyunk jelen az eseményen. Hogy ez ne fordulhasson elő, minden konferencia előtt vegyük sorra, milyen eszközre lehet szükségünk. Mutatjuk, melyek ezek az alapvető írószerek, irodaszerek.

 

Egy új tanulmányt készített az egyik legnépszerűbb irodaszer gyártó vállalat, a Leitz. Ezúttal annak jártak utána, hogy miként motiválhatók a munkavállalók az irodai berendezéssel.

 

Mit gondol, naponta átlagosan hány lépést tesz meg egy ember? Íme, a válasz: 5-6 ezret. Gondolta volna? Ön mennyit tippelt? Többet? Kevesebbet? Viszont tegyük hozzá rögtön, hogy az elvárható mennyiség 8 ezer, de inkább 10 ezer lépés. Képtelenségnek tűnik? Pedig nem az.

 

A kis cégektől gyakran hallani, hogy náluk az adatkezelés és az archiválás nem kimondottan megtervezett folyamat. Pedig a vállalkozás méretétől függetlenül, mindenkinek érdemes lenne odafigyelnie a dokumentumok kezelésére. Hogy miért?

 

Manapság a nyomtató, így a nyomtató toner az egyik legtöbbet használt irodaszer. Ezért különösen nagy körültekintésre van szükség akkor, amikor a nyomtató kellékanyag vásárlásán a sor. Ha ugyanis rosszul választunk, vagy minőségbeli vagy technikai problémák jelentkezhetnek a munka során. Ez pedig komoly anyagi veszteséget és időkiesést is okozhat.

Volt már Önnek Parker tolla? És használta is rendszeresen? Vagy csak különleges alkalmakkor vette elő? Akárhogy is, azzal biztosan egyetért, hogy Parker tollal írni különleges élmény. És nem csak a tollak kifinomult eleganciája, hanem az írás minősége miatt is. Ezt mindenkinek ki kell próbálnia!

 

Irodai szék, főnöki szék, menedzser szék – így rendezve egymás után az elnevezéseket úgy tűnhet, mintha valamiféle minőségbeli sorrendet vagy fokozatot állítanánk fel, pedig szó sincs erről. Valamiért mégis hajlamosak vagyunk különbséget tenni az eredendően egyébként forgószéknek nevezett bútordarabok között.

Számos bejegyzésben foglalkoztunk már az irodák berendezésével, a munkakörnyezet kialakításával. Nem véletlenül, hiszen minden vizsgálat azt igazolja – és ezt a saját tapasztalataink is alátámaszthatják -, hogy ha rosszul érezzük magunkat abban a környezetben, ahol naponta legkevesebb nyolc órát eltöltünk, az negatív hatással van a teljesítményünkre és az egészségünkre is.

Ahol naponta keletkeznek különféle iratok, ott folyamatosan gondoskodni kell azok tárolásáról. A legegyszerűbb megoldás az irattároló mappák használata, ám a mappák is hamar betelhetnek, azokat is el kell helyezni valahol. Ha nem akarunk ezekkel polcokat, szekrényeket megtölteni, próbálkozzunk meg a tároló dobozokkal!

Egy konyha sosem lehet teljes. Ennek leginkább a háziasszonyok a megmondhatói. Mindig jelennek meg újabb és újabb, a konyhai tevékenységet megkönnyítő eszközök, készülékek, kisgépek, amelyekkel bővíthetjük a meglévők sorát. És a csábítás elég nagy. Ráadásul ott vannak még a szabadtéri főzőcskéhez, grillezéshez használatos konyhai kiegészítők is…

Biztosan volt már úgy  ön is, hogy zsebre tett egy olyan irodaszert, ami nem is a sajátja volt. Sokunkkal megtörtént már ez - véletlenül. Viszont, ami még ennél is érdekesebb, hogy öt dolgozóból egy tudatosan teszi el az adott irodaszert. Ami egyébként a legtöbb esetben toll. Hogy milyen más irodaszer tűnik el még gyakran az irodából?