Az interaktív táblákkal kapcsolatban két dolgot ma már nyugodtan kijelenthetünk. Az egyik, hogy semmiképpen sem a jövő, hanem sokkal inkább a jelen eszközei. A másik pedig, hogy a használatuk mostanra nem csupán az oktatásban, hanem az irodai munka során, a céges prezentációk alkalmával is egyre nagyobb teret kapott.

 

Mellőzve a részletes történeti áttekintést arról, hogy miképpen váltak az interaktív táblák a mindennapok részévé az oktatásban, inkább annak megvilágítására helyezzük a hangsúlyt, milyen előnyökkel jár, ha ezzel az eszközzel felszerelkezve bonyolítjuk le az amúgy sokszor unalmasnak tetsző munkahelyi értekezleteket, illetve a cégek működése szempontjából fontos üzleti prezentációkat.

 

Akik az interaktív táblák működési elvére és a különféle konstrukciók közötti különbségekre kíváncsiak, ezt a bejegyzést olvassák el!

 

Maradjunk a munkahelyi prezentációnál, aminek nagyjából két fajtáját különböztethetjük meg. Az egyik a szokványos munkahelyi értekezlet, ami az alkalmazottaknak szól. Ezek az értekezletek – amik nyugodtan nevezhetők belső prezentációnak – lényegében a cég működését, a dolgozók aktuális feladatait hivatottak közkinccsé tenni. Ma már egyáltalán nem szokatlan, hogy az előadó – a cég illetékes vezetője – ilyen alkalmakkor is interaktív táblát használ mondandójának az illusztrálására. Miért fontos ez?

 

Nagyon leegyszerűsítve az interaktív tábla a vele összeköttetésben lévő számítógép kinagyított, érintőképernyős monitorja, amely az alkalmazott program segítségével lehetővé teszi, hogy a rajta elvégzett műveleteket a számítógép rögzítse is. Így tehát rögtön olyan emlékeztető is készül az „előadásról”, ami sokszorosítható, megosztható a munkatársakkal. Ezzel akár a jegyzetelés műveletét is mellőzhetjük. Mindez nem csak leegyszerűsíti, hanem meg is könnyíti a mondandó átadását. A hallgatóságot így akár fokozottabb figyelemre is ösztökélhetjük, de ha mégsem, a mindenki számára hozzáférhető „anyag” biztosan célba jut.

 

Az üzleti prezentációknál is hasonló a helyzet azzal a különbséggel, hogy ilyenkor nem egy, hanem két vagy több cég, vállalkozás illetékesei a résztvevői a tárgyalásnak. Az előadott, megbeszélt és az interaktív tábla, valamint a számítógép segítségével közben „átdolgozott”, „kielemezett” prezentációs anyag ugyanúgy rögzíthető és sokszorosítható, mint ahogy azt a munkahelyi megbeszélésekkel kapcsolatban már jeleztük.

 

A fentiek talán jól illusztrálják, hogy azokon a munkahelyeken is érdemes „hadrendbe” állítani ezeket az interaktív táblákat, ahol eddig erre nem gondoltak. Pedig az eszközök valamennyi előnyös tulajdonságát még nem is érintettük.

 

De milyen táblát érdemes használni?

 

Ha végignézi az Írókéz irodaszer webáruház kínálatát, nagyon sok hasznos információhoz juthat hozzá, amik segítik a döntésben. Klikkeljen ide!

 

Lássunk néhány példát!

 

A MIMIO TouchBoard-ja 80“-os méretben 4:3-as formátumú képet jelenít meg. A tábla támogatja a többérintéses vezérlést, illetve zoomolható is. A MimioStudio szoftver segítségével – ez alapfelszereltség – egy erőteljes és sokoldalú készülékhez jut hozzá, elérhető Windows, Mac és Linux rendszereken is. Ha még többet szeretne tudni róla, itt olvashat továbbiakat.

 

 

A TECHNOLOGIES előbbinél nagyobb átmérőjű i3BOARD-jának 16:9-es a képaránya. Érintése ujjal és tollal egyaránt lehetséges. Munkafelülete tükröződésmentes zománcozott fém. Azt nem is kell mondani, hogy USB-csatlakozóval ellátott. Így néz ki.

 

 

Léteznek persze ennél nagyobb átmérőjű „képernyők” is a kínálatban.

 

Érdemes ránézni az Írókéznél beszerezhető további interaktív eszközökre is, amelyek két okból feltétlenül figyelmet érdemelnek. Az egyik, hogy hordozhatók, és szinte a zsebben elférnek. A másik pedig, hogy a használatukhoz nem kell tábla, elegendő egy fehér fal is… Erről itt győződhet meg.

 

 

Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider