A napokban írt a forbes.hu arról, hogy három éven belül a munkaerő 40 százalékát szabadúszók, egyéni vállalkozók és független tanácsadók teszik majd ki. Vagyis a korábbinál jóval többen fognak otthonról dolgozni. Igen ám, de ahhoz, hogy az ilyesfajta munka is hatékony legyen, számos dologra kell odafigyelni. Mi most ezeket vázoljuk nagy vonalakban.

 

 

Az otthoni iroda kialakításakor törekedjünk arra, hogy a lehető legtöbb természetes fény jusson be a helyiségbe. Ha sötét sarokba kerül a “dolgozónk”, nem leszünk eredményesek. Lényeges továbbá az ergonómia más területeire is odafigyelni. Ha igazán komolyan vesszük a produktivitást, álló munkaállomást alakítunk ki. Vagy legalább egy olyan irodai széket szerzünk be, ami megfelel az egészségügyi elvárásoknak. Hogy melyek ezek, ebben a bejegyzésünkben mondjuk el.

 

 

Fotó: Pexels.com

 

Figyeljünk arra is, hogy legyen dedikált helye az asztalon a feladatoknak. Kerüljön elérhető távolságba legalább két irattálca. Egyikre a új, a másikra a befejezett feladatokhoz kapcsolódó dokumentumokat tegyük. Legyen helye a telefonunknak, a pénztárcánknak, minden olyan eszköznek, amit egy megbeszélésre magunkkal vinnénk. Így nem marad semmi otthon. Figyeljünk továbbá arra, hogy legyen körülöttünk zöld növény. Ez is hozzájárul a hatékony munkavégzéshez, ahogy az is, ha számunkra kedves zenét hallgatunk. De ennek a háttérzajok kizárásában is fontos szerepe van. Lényeges, hogy kerüljön az asztalra egy naptár és egy jegyzetfüzet is. És persze toll. Lehetőleg ezeket is elérhető távolságba tegyük. Fontos továbbá tudatosítanunk, hogy ha dolgozunk, akkor olyan, mintha otthon se lennénk. Ilyenkor a családtagok se zavarjanak minket. Ez alapvető dolog. Különben csak kudarc lesz az otthoni munkavégzés. A családdal ezt tisztázni kell.

 

Attól még, hogy otthon vagyunk, szánnunk kell időt az iratrendezésre. Figyeljünk oda arra, hogy a családi papírok és a céges dokumentumok jól el legyenek különítve egymástól.

 

A hatékony archiváláshoz itt adunk néhány tippet. Nem nagy ördöngősség, csupán a jelölésre kell odafigyelni, és arra, hogy egyszerre a helyére kerüljön az érintett dokumentum.

 

Az eszközöket nézve természetesen szükségünk lesz a legalapvetőbb irodaszerekre. Legyen direkt irodai munkához való lámpa az asztalon, tartsuk írószertartóban a tollakat, kapjon helyet a közelünkben a jegyzetfüzetünk, és ha tehetjük, laptopot használjunk a munkához.

 

Ennek a rugalmasság szempontjából van jelentősége. A laptopot akár egy tárgyalásra is vihetjük magunkkal. Erre szükség is van, hiszen valószínűleg otthon nem nagyon fogadnánk üzletfeleket. De az is a laptop mellett szól, hogy nem foglal sok helyet.

 

Ugyanez a gondolat vezéreljen minket akkor is, ha nyomtatót vásárolunk. Egy multifunkciós készülék jó választás lehet. Ez sokféle feladatot képes ellátni, és kevés helyet foglal. Ráadásul akár wifi-n keresztül is használhatjuk, így még a lakás egy másik pontjában is helyet kaphat a készülék. A kábelekkel pedig nem kell bajlódnunk.

 

 

Segíthetünk az otthoni irodába szükséges eszközök beszerzésében? Nézzen körül az Írókéz irodaszer webáruházában!

Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider