Milyen eszközök, irodaszerek szükségesek ahhoz, hogy rend legyen az irodában, a környezetünkben? Közelítsük meg a kérdést zónák szerint.

 

 

Kezdjük azzal, hogy az asztalra kell tennünk irattálcát vagy iratpapucsokat. Ezeken kapjanak helyet - külön-külön - a bejövő munkákhoz kapcsolódó dokumentumok és a folyamatban lévő projektek anyagai. Az asztalon helyezzünk el még egy írószer tartót. A legjobb, ha nem csak ceruza és toll tartható ezekben, hanem más irodai kiegészítők is, így gemkapcsok, jegyzet- és kockatömbök, hibajavítók - minden olyan irodaszer, amit a mindennapi munka során használunk. Azok, amik ritkábban kellenek, mehetnek a fiókba. Így is kéznél lesznek, de nem foglalják a helyet az asztalon. Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy naptárra is szükségünk lehet. Legyen továbbá egy külön zóna a jegyzeteknek, és egy felületet érdemes azoknak az eszközöknek is elkülöníteni, amiket hozunk-viszünk magunkkal. Ha ugyanis mindig erre a helyre kerülnek ezek a tárgyak, kisebb eséllyel felejtünk ott valamit az irodában.

 

Fontos tehát a rendszerezés és a szokások kialakítása, betartása is.

 

Mi kerüljön a falra?

 

A könnyebb iratrendezésért fali dokumentum tartót is felszerelhetünk, a hatékony munkavégzést pedig nagyon jól tudja segíteni egy parafa tábla. Ehhez ne felejtsünk el rendszeresíteni rajzszegeket.

 

A fal után gondoljuk meg, hogy mi kerül a padlóra?

 

A legkézenfekvőbb: a szemetes, a papírkosár. A dokumentum rendszerezés egyik legfontosabb szabálya, hogy amit nem szükséges, azt ne őrizgessük. Ha egyből mehet a szemetesbe, dobjuk ki. Viszont ha bizalmas adatokat is tartalmaz a dokumentum, akkor használjunk iratmegsemmisítőt. Aminek egyébként a legjobb helye szintén a padlón van. De ne felejtsük el: a környezetvédelem szempontjából lényeges, hogy szelektíven gyűjtsük a hulladékot. A kidobásra ítélt papírokat ezért egy külön tárolóba tegyük.

 

 

A padlóra mehetnek még az archiváló dobozok is. De a kisebb, akár egymásra építhető irattárolók is kerülhetnek a padlóra. Amelyekből egyébként görgős kivitel is készül.

 

Végül pedig ami archiválható, azt ne tartsuk a közvetlen környezetünkben. A viszonylag friss anyagok menjenek az irodai irattartóba. A régi, de fontos anyagokat pedig tegyük a kimondottan erre való, védelmet nyújtó archiváló dobozokba. Ezek már nem kell, hogy a közvetlen környezetünkben legyenek, mehetnek akár egy raktárhelyiségbe is.

 

Miközben persze archiválunk, ne felejtsünk el címkézni és a színkódokat használni. Azt, hogy ezt pontosan hogyan kell, itt nézheti meg.

 

Viszont ha praktikus tárolókat, irodaszereket vásárolna, nézze meg az Írókéz irodaszer webáruház kínálatát itt!

 

Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider