Sok irodában a szekrények elhelyezése okozza az egyik legnagyobb problémát. Különösen ott, ahol viszonylag nagyok az ablakok, és radiátorok is akadályozzák a helyiség esztétikus és praktikus berendezését. Önnek is vannak ilyen gondjai? Talán segíthetünk.

 

Az első és legfontosabb dolog az irodák berendezésénél a munkaasztalok és a hozzájuk tartozó irodai székek elhelyezése, amiről korábban több bejegyzésünkben is írtunk, például itt.

 

Ezután jönnek a szekrények és a polcok, már ha marad hely ezek számára is. Nincs mese, különösen a könyvelői irodákban, de szinte mindenhol, ahol az átlagnál gyorsabb ütemben keletkeznek a céges iratok: valahol el kell helyezni azokat. Szerencsésebbek azok a munkahelyek, ahol külön helyiséget tudnak kijelölni az archivált anyagok tárolására, ám a legtöbb iroda nem ilyen. Ráadásul lejárt a gardróbos változatú, mennyezetig érő, esetleg faltól falig épített szekrények ideje, hiszen a dizájnra is figyelni kell. Hát akkor mi legyen a szekrényekkel?

 

A bútorok tervezői szerencsére igyekeznek a legpraktikusabb termékekkel megjelenni, így talán nem is olyan nehéz feladat az igényekhez és a lehetőségekhez igazítani az irodai szekrényeket.

 

Nézzük meg először is, milyen funkciót szánunk ennek a bútorféleségnek. Az irodai szekrények legfontosabb funkciója a munkánk során keletkező iratok, dokumentumok, szóval a tárolni kívánt, archiválásra szánt iratmennyiség befogadása. Mindezt megbízható és jól áttekinthető módon. A szekrény tehát legyen megfelelően stabil, ne kelljen például attól tartani, hogy leszakadnak a polcai a sok irattól. Továbbá úgy tudjuk elhelyezni benne az archivált anyagokat, hogy a tárolt dokumentumokat egyszerűen át tudjuk tekinteni, azaz a szekrény tartalma könnyen kereshető és kivehető legyen. És persze ne mondjunk le arról az igényünkről se, hogy a szekrény legyen elegáns, dizájnos.

 

Ezek után indokolt a kérdés: van egyáltalán olyan irodai szekrény, ami mindezen szempontoknak megfelel?

 

Természetesen van. És máris azt tanácsoljuk, nézzen rá az Írókéz irodaszer webáruház irodai szekrény kínálatára, ahol száznál több bútor közül válogathat!

 

 

Mielőtt azonban végignézné a listát, néhány praktikus dolgot még fontoljon meg! Először is gondolja át, hosszabb távon mekkora mennyiségű irat elhelyezéséről kell gondoskodni az irodában. Nem szerencsés ugyanis a jelenlegi mennyiségre méretezni a szekrényeket, hiszen minden cégnél folyamatosan keletkeznek archiválandó dokumentumok, amiknek a tárolásáról gondoskodni kell. Azután vegye számba az irodában rendelkezésre álló teret, s ha ügyes akar lenni, vegyen méretet is. Szélességi, magassági és mélységi méretet. Ezeknél könnyebbséget jelen, hogy a bútorok jelentős részét az egyszerű dokumentumtároló mappák méreteihez igazították. Aztán gondolja át azt is, hogy ajtós vagy ajtó nélküli szekrényt választana-e inkább, esetleg a kettő kombinációját. Ha ajtósat, akkor tolóajtóst vagy nyitható ajtóst? Vagy inkább a fiókos megoldást részesíti előnyben? Szeretné zárhatóvá tenni az ajtókat, vagy lehetnek azok mindenki számára nyithatók?

 

Úgy tűnik, sok kérdésre kell tudnia a választ, de higgye el, ezek mind fontos szempontok. És akkor még nem beszéltünk olyan „apróságokról”, mint például a görgős talp vagy a kábelek bútoron történő átvezetése.

 

Ugye, nem is olyan egyszerű irodai szekrényt választani. Ám ha a felsorolt szempontok szerint válogat, bizonyosan egyszerűbbé válik a keresgélés.

 

Végezetül talán még annyit: célszerű bevonni a választásba az adott irodában dolgozó munkatársakat is, hiszen egyrészt több szem többet lát, másrészt végső soron közös érdek, hogy a szekrény praktikus, dizájnos és az elhelyezésére rendelkezésre álló térhez képest a lehető legtöbb dokumentum befogadására alkalmas legyen.

Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider