Egyre több digitális eszközt használunk, ennek ellenére mégsem csökken a munkahelyen használt irodaszerek száma. Tűzőgépek, lyukasztók, asztali szervezők, noteszek, irattálcák, szövegkiemelők, ollók... sorolhatnánk, mennyi mindenre van szükség az irodában. És úgy tűnik, ez egy darabig még így is lesz. Amíg papírt használunk, addig számos más irodaszerre, irodai kellékre is szükségünk lesz.  

 

 

Irodaszer nélkül megáll az irodai munka. Ha nincs mivel lejegyezni a találkozó időpontját, ha nem tudjuk hova leírni a fontos információkat egy megbeszélésen. Ha nem tudunk mire nyomtatni anyagokat és azokat nem tudjuk összetűzni, majd megfelelően rendszerezve archiválni, komoly működési nehézségek elé állítjuk a cégünket. És ez csak pár példa. Számos más szervezési feladatnál ugyanígy nélkülözhetetlenek az irodaszerek.

 

 

És akkor most jöjjön egy-két érdekesség, amiket a Rexel gyűjtött össze egy infografikában. Ezekből is látszik, mennyire fontosak az irodaszerek a mindennapi munka során.

 

Kiderült, hogy egy átlagos irodai dolgozó egy évben 10 ezer papírlapot használ el.

Érdekes adat ugyanakkor az is, hogy világszerte 15 millió golyóstollat adnak el egy nap alatt. Láthatóan fontos, hogy tudjunk mivel írni.

A kiemelő filcekről, markerekről megtudtuk, hogy a pink és a sárga fluoreszkáló színek a legnépszerűbbek. Ezek adják az eladások 85 százalékát. Érdekesség, hogy az első ollót 4 ezer évvel ezelőtt használták.

 

Sok, ma is használatos irodaszer viszont az 1800-1900-as évek környékén jelent meg

 

A gyűrűs mappát például már 1886-ban feltalálták. Méghozzá Németországban, Bonnban Friedrich Soennecken alkotta meg. Nem sokkal később, 1899-ben a gemkapcsot is feltalálták. Ez Johan Vaaler nevéhez fűződik.

A Rexel infografikájában olvasható, hogy a ceruzahegyező legelső változata már 1828-ban megjelent. Bernard Lassimone fejlesztette.

Az első kézi tűzőgépet pedig a 18 században alkották meg, legalábbis ekkortól léteznek történelmi bizonyítékok arról, hogy XV. Lajos már használt ilyen irodaszert.

 

A lyukasztóról is olvashatók információk az infografikában. Eszerint ezt is az 1880-as évek végén találták fel. Egészen pontosan 1885-ben, méghozzá Benjamin Smith.

 

Az adatokból látható: komoly múlttal rendelkeznek az irodaszerek, és valószínűleg hasonlóan komoly jövő előtt állnak még. Ahogy írtuk, egy iroda gördülékeny működéséhez szükség van jó irodaszerekre. És, amíg papírt használunk, addig ez így is lesz. Szóval a jövő az adott.

 

 

Így ha Önnek is szüksége lenne irodaszerre, megbízható, minőségi eszközökre, az Írókéz irodaszer webáruházában ezeket megtalálja. Klikk a részletekért!

Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider