Mire ügyeljünk, ha webáruház üzemeltetőjeként futárral, postán küldenénk a csomagot a vásárlóinknak. Az alapvető tudnivalók mellett megmutatjuk azt is, hogy milyen eszközökre lesz szükségünk.

 

Szereti a rendet az íróasztalán? A kérdésre a legtöbben a legnagyobb természetességgel válaszolják, hogy igen. Másfelől ugyanazok már eléggé elbizonytalanodnak a válaszadással, ha úgy szól a kérdés, hogy rendet tartanak-e az íróasztalukon.

Egy felelősen “gondolkodó” vállalatnál egy kiürült nyomtató toner és festékpatron nem kerül egyből a szemetesbe. Vagy környezetbarát módon továbbadják a forgalmazó cégnek vagy olyan vállalathoz juttatják el, ahol toner újragyártással foglalkoznak. Ez utóbbi megoldás egy környezetbarátabb lépes, hiszen újrahasznosításról van szó. Ennél már csak az felelősebb megoldás, ha a vállalat maga is újragyártott tonert vagy festékpatront használ.

 

Már az irodaszerek se olyanok, mint régen, sokkal dizájnosabbak. Ugyanis a funkcionalitás mellett már az is fontos szempont, hogy tényleg jól érezzük magunkat a környezetünkben. És ez akkor lehetséges, ha az irodaszer is dísze lesz az irodának.

 

Nézzük meg, mire kell figyelni az otthoni iroda a berendezésekor! Először is arra, hogy ne keverjük a munkát és a magánéleti dolgokat. Se az irodaszereket, se a teendőket illetően. Lehetőleg hozzunk létre egy “munkasarkot”. Itt legyen minden munkaeszközünk, és fizikailag is itt dolgozzunk, amikor csak lehet. Az irodaszereket se hagyjuk szanaszét a lakásban. Sokat jelent ugyanis a produktivitásban, ha tudjuk, mit hol kell keresnünk. Mindenképpen használjunk írószer tartót.

 

Ön is kávéval kezdi a munkát az irodában? Vagy a tea a kedvence? Akármelyikre is „esküszik”, nyilván rosszul érzi magát, ha kedvenc itala nélkül kell hozzákezdenie a napi teendőkhöz, mert kifogyott a konyhában a kávé vagy elromlott a vízmelegítő. Próbáljon meg előre gondolkodni, hogy ez ne forduljon elő.

 

Igaz, az év vége még messze van, de már kaphatók a 2017-es naptárak. Ezért úgy gondoltuk, hogy nem árt kicsit átnézni, milyen típusú agendák szerepelnek a kínálatban. És azt, hogy mire figyeljünk, ha naptárat választunk.

 

Léteznek irodaszerek, amiket szívesen használunk otthon is. De nem mindig mi vásároljuk meg ezeket, előfordul, hogy a munkahelyről visszük haza. Persze nem mindig vándorol tudatosan a dolgozókhoz az irodaszer, sokszor teljesen véletlenül maradnak náluk - például a tollak. De milyen irodaszereket “szeretünk” még hazavinni a munkahelyről?

 

Sokan vannak úgy, hogy rohannak az egyik megbeszélésről a másikra, közben pedig viszik magukkal a céges dokumentumok egy részét. Ami sokszor nem kevés papírt jelent. Így ez nem is könnyű feladat. Viszont a szállítás csak akkor jelenthet problémát, ha nem a megfelelő hordozó eszközt választjuk hozzá.

 

A cégek jelentős része bérli az irodát, ahol a munkatársak dolgoznak, ami több szempontból is praktikus, esetenként költségkímélő megoldásnak (is) tűnik, hiszen ezzel mentesülnek a létesítményüzemeltetéssel összefüggő számos kötelezettségtől. De nem mindentől.

 

Járt már intelligens tárgyalóteremben? Mert már ilyenek is léteznek. És nem csak exkluzív szállodákban, konferencia helyszíneken, hanem nagyobb irodaházakban és egyre több vállalati irodakomplexumban is. De mitől lesz intelligens egy tárgyalóterem?